Thursday, June 18, 2009

Orang Kata


Orang kata,
Hidup nie macam roda,
Kadang-kadang kita diatas,
Kadang-kadang kita dibawah,

Orang kata,
Hidup nie macam dadu,
Tak boleh nak tahu apa yang berlaku,
Sukar nak dijangka, sukar nak dipercaya,

Orang kata,
Hidup nie kena rajin macam semut,
Kena bekerjasama macam mereka,
Barulah hidup bahagia,

Aku kata,
Hidup bukan roda,
Roda boleh dibeli,
Hidup hanya sekali,

Aku kata,
Hidup bukan dadu,
Dadu untuk permainan,
Sedangkan hidup ini Ujian,

Aku kata,
Hidup ini bukan kena rajin macam semut,
Semut rajin sebab nak hidup di dunia,
Sedangkan kita hidup untuk rajin ke sana,

Hidup berkata,
Cukuplah berpujangga tentang saya,
Sampai masa kau tahu aku siapa,
Kau tahu apa gunanya saya.....

P/S: Aku tibe2 bermonolog sendirian lepas minum milo...sekali tangkap lentok daaa...huhu

No comments:

Post a Comment