Friday, February 12, 2010

Aku mencari ketenangan.

Huh. aku baru sahaja sampai di Terengganu, rumah sahabat karibku, Mustaqim. Dia mengajak aku bertandang ke rumahnya pada cuti Tahun Baru Cina.

Sumpah. Suasana di Kampung Durian Mas ini memang tenang. Aku tak tahu kenapa. Disini aku banyak memikirkan tentang diriku.

Pelbagai masalah yang aku tempuhi sepanjang tahun ini. Aku jadi MC pada sabtu lepas. Dan sangat menyakitkan hati. Aku terima kritikan yang agak offensive.

Biarlah...benda dah lepas.

Kenapa hidup ini ada masalah?
Satu lagi..

Kenapa apa yang berlaku pada aku sama sahaja
Dari dulu sampai sekarang...

setiap orang yang aku jumpa...
dan jawapannya sama....
aku hairan..
apalah sikap aku yang menyebabkan aku menerima akibat yang sama?

Matang?
Tak pandai?
tak kacak?
tak handsome?

Apa dia mahu sebenarnya?
Apa yang mereka mahu sebenarnya..

Ah! dah macam makan nasi dah benda ini...
Aku dah lalui macam2 orang..
semua akan cakap perkataan yang sama...
dan aku dah boleh agak apa jawapannya jika aku berkata begitu..

Sudahlah...
yang penting teruskan hidup...
biar ia datang sendiri..
jangan dicari..
sesuatu yang tidak pasti...

Aku yang tidak dihargai.

2 comments:

  1. too much thinking about the negative side of urself..

    be cool oke.
    :))

    kamu pasti tersenyum, one day :)

    ReplyDelete